A köz érdekében

Közérdek

A gödöllői HÉV ügyében Kovács Péter félretájékoztatja a kerületieket

2020. február 27. - Nemes Gábor, önkormányzati képviselő

he_v.jpgA HÉV-vonalak fejlesztése lesz a legfontosabb közlekedési beruházás az elkövetkező hét évben, de a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése hátrébb sorolódik – nyilatkozta nem túl régen a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője. Ebben a helyzetben érthető, ha a főváros nem akar milliárdokért azonnal terveket készíttetni. Kovács Péter polgármester a beruházás halogatása miatt tehát ne Karácsony Gergelyre, hanem a saját kormányára mutogasson, amely szerint nem ez a prioritás.

A fővárosi közgyűlés a tegnapi ülésén gyakorlatilag leállította az összes, még folyamatban lévő fejlesztést, s elvonták a fejlesztési forrásokat – állítja a Facebookon a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE. Az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésével kapcsolatban is ez a helyzet.

„Rossz hír a XVI. kerületieknek: a fővárosi önkormányzat közgyűlése nem támogatta a M2-GHÉV-projekt további tervezési munkáihoz szükséges 1,1 milliárd forintot tartalmazó költségvetési módosító javaslatomat. Így valószínűleg, nem lesz olyan állapotban a projekt, hogy a 2021-28 közötti uniós költségvetési ciklusban megvalósítható legyen. Tehát hiába a kormányzat támogatása, hiába Tarlós főpolgármester támogatása és források biztosítása. (...) Végtelenül szomorú vagyok. Ráadásul Karácsony Gergely megválasztása előtt pont az ellenkezőjét ígérte. Nem a projekt leállítását, hanem a felgyorsítását” – írta ugyanerről szintén a közösségi portálon Kovács Péter polgármester.

Csakhogy a kép ennél sokkal árnyaltabb, és a polgármester nem mond igazat. Karácsony Gergely főpolgármester ugyanis elmondta, hogy a kormány a projektet nem támogatja, ő pedig nem akar a fióknak terveket gyártatni. Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes hasonlóképpen nyilatkozott, mert szerinte Vitézy Dávidnak, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezetőjének kijelentései jól mutatják, hogy a kormány nem támogatja a projektet és ezért nem látják értelmét a további munkáknak

A HÉV-vonalak fejlesztése lesz a legfontosabb közlekedési beruházás az elkövetkező hét évben, de a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése hátrébb sorolódik – ezt mondta Vitézy idén januárban. A korábban 5-ös metró néven futó terv szerint a több mint százezer embert elérő csepeli-ráckevei HÉV-vonalcsaládot kell elsőként bekötni a belvárosba a Kálvin térig, majd össze kell kötni a szentendrei HÉV-vel és le kell cserélni az 50 éves szerelvényeit. A gödöllői HÉV-metró összekötésén is dolgozni kell – tette hozzá Vitézy –, mind a járműcserén, mind a fejlesztésen, viszont nem ez a legelső feladat, hisz ez a vonal ma is eléri a metrót az Örs vezér terén. Az Indexen megjelent terjedelmes interjúból az is kiolvasható, hogy amennyiben erről Vitézy határoz, a következő nyolc-tíz évben a gödöllői HÉV lényeges átalakítására nemigen lehet számítani. De kormányzati források is megerősítették, hogy ma nem ez a prioritás.

Egyébként a központi költségvetésből finanszírozott kulcsfontosságú budapesti kötöttpályás közlekedési projektekről szóló 2017-es kormányhatározatban is szerepel többek között a H8 Budapest-Cinkota-Gödöllő, valamint a H9 Budapest-Cinkota-Csömör-Kavicsbánya elágazás közötti vonalszakaszok felújítása engedélyezési terveinek elkészítése, és erre a célra 2016 és 2019 közötti időszakra 6,2 milliárdot irányozta el.

Mindezek ellenére túl sok minden nem történt, így aligha lehet Karácsonyék nyakába varrni a gödöllői HÉV átépítésének halogatását. A fejlesztés késlekedése tehát nem a fővároson múlik, hanem úgy tűnik, a döntés a BFK vezetője, illetve a kabinet kezében van. Kovács Péter polgármesternek tehát nem a Városházára, hanem saját kormányára, illetve Vitézy Dávidra kellene mutogatnia.

(Fotó: BKK) 

A bejegyzés trackback címe:

https://jaratindul.blog.hu/api/trackback/id/tr9915494326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacus465 2020.02.27. 17:53:01

Kompromisszum! A HÉV és a 2 metró közös peron mellett állna. A peron egyik oldalán a HÉV másik oldalán a metró. FÉSŰS végállomás! Az utasoknak két lehetősége van - Kijárat vagy a másik vonat. Valószínűleg a BKV üzemterületén össze lehet hozni az állomást.
A METRÓ alagútszerelvény a HÉV nyílt pályás vonat.
A többi néma csend.
süti beállítások módosítása