A köz érdekében

Közérdek

Fizikából egyes jár Szatmáry Kristóf fideszes képviselőnek

2021. május 15. - Nemes Gábor, önkormányzati képviselő

ke_pernyo_foto_2021-05-15_0_21_04.pngMert nagyot álmodni Kertváros fideszes parlamenti képviselője, miután azt vizionálja, hogy Gödöllőről a HÉV és az M2-es metró összekötése révén az utasok eljuthatnak 25 perc alatt a Deák térig. Ez azonban képtelenség. Szatmáry Kristóf úr, fizikából egyes, leülhet!

Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő a Magyar Nemzetnek azt nyilatkozta, hogy míg a Karácsony Gergely vezette főváros a fiókba tette és ezzel lassú elhalásra ítélte volna a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének a projektjét – ami mellesleg nem igaz, mert a kormány sorolta hátrébb ezt a tervezetet –, a fideszes vezetésű XVI. és XVII. kerület sikeres lobbijának köszönhetően az állam épp időben vette át a beruházás menedzselését ahhoz, hogy még a 2027-ig tartó európai uniós ciklus költségvetési forrásaiból lehessen pályázni a mintegy kétszázmilliárd forintnyi projekt megvalósításához. Ez az összeg persze köszönőviszonyban sem áll a valósággal. Amúgy Szatmáry szerint a beruházás megvalósulásával – ami akár 2025–2026-ig megtörténhet – mindössze 25 perc alatt juthatnak el majd az utasok Gödöllőről a Deák Ferenc térig.

Ez egy kétségkívül nagyszabású álom, de kár, hogy egyszerűen képtelenség. Ennyi idő alatt a HÉV szerelvényei akkor sem érhetnek el a Deák térig, ha az Örs vezér terén felszíni kapcsolat nélkül váltanak át a metró vonalára. Van ugyanis a teljes szakaszon, a HÉV és a metró útvonalán több mint kéttucatnyi megálló, és ha az utascsere idejét egy-egy helyen csak harminc másodpercre tesszük – ami valószínűleg megvalósíthatatlan –, már ott vagyunk 12-13 percnél. A 30 kilométeres út megtételére tehát marad ugyancsak 12-13 perc, ami azt jelentené, hogy a szerelvények átlagosan olyan 140-150 kilométer/órás átlagsebességgel közlekednének.

Már ha tartani akarják a 25 perces menetidőt, ami fizikai képtelenség, mert a gyorsulást és a lassulást figyelembe véve a vonatoknak két megálló között akár 200 kilométer/órával kellene száguldaniuk. Ez nyilvánvalóan abszurdum, szóval Szatmáry képviselő úr, fizikából elégtelen, leülhet!

Amúgy a Metróért Egyesült is kiszúrta ezt a meglepő hírt, és a civil szervezet Facebook-oldalán többen hasonló következtetésre jutottak, mint mi. „Fél óra??? Hát már most is 48 perc, amíg Gödöllőtől az Örs vezér térig beér a HÉV!!!” – írta az egyik kommentelő. Más szerint „a 25 perc megállás nélkül is érdekes lenne!!!”.

„Valaki elmesélhetné ennek a politikusnak (ehelyett állt itt egy egészen más jelző, amit kénytelenek voltunk törölni), hogy az M2-es metró a Örsről 12 perc alatt ér a Deákra eleve, úgyhogy a maradék 13 percben valami iszonyú módon kéne mennie a szerelvénynek, hogy ez teljesüljön...” – fogalmazott egy hozzászóló. Ám akadt, aki megoldotta a fejtörőt: nyilván fénysebességgel közlekedik majd a HÉV.

Nem terheljük további idézetekkel az olvasót, mert akit érdekel a többiek véleménye, a Metróért Egyesület Facebook-oldalán szemezgethet közülük. Végezetül viszont itt egy igen fontos megjegyzés: a HÉV és a metró összekötésé „a cikk szerint sürgető probléma, csak nyilván senki sem kérdezi meg, hogy 15 év (1998-2002 + 2010-2021) alatt miért nem történt egy kapavágás sem az ügyben. De nyilván Karácsony a hibás, mert fiókba tette a tervet”.

Most Szatmáry végre beindult, ám hogy az ígéretéből mi teljesül, egyelőre nemigen tudni. Tényleg megvalósulhat 2025-26-ra a gödöllői HÉV-vonal fejlesztése? Vagy ezt is csupán annyire kell komolyan venni, mint a 25 perces menetidőt Gödöllő és a Deák tér között? Egy kommentelő figyelemreméltó megjegyzése: „csak nem megint választás lesz???”.

Azt hiszem, ez a honfitársunk fején találta a szöget: 2022-ben tényleg országgyűlési választás következik, és előtte jöhet a szokásos ígérethalmaz. Amit persze utána nem fog számon kérni senki. Már ha nem lesz kormányváltás, bár az ellenzéki oldalon mindannyian ebben bízunk.

(Fotó: Magyar Nemzet / Nagy Zoltán)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jaratindul.blog.hu/api/trackback/id/tr2916560560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása